Co to jest odzież reklamowa

Co to jest odzież reklamowa

Odzież reklamowa spotka nas na każdym kroku. Bardzo często nawet nie zauważamy, kiedy mijamy ludzi, którzy na swoich ubraniach mają logotypy lub slogany będące formą promocji.

Czemu służy odzież reklamowa?

Odzież reklamowa ma niezwykle proste zadanie. Jej celem jest bowiem przykuć uwagę aktualnych i potencjalnych klientów danej firmy. Może ona przybierać formę koszulek reklamowych, koszul firmowych z subtelnym logo, a także polarów czy kurtek opatrzonych znakiem firmowym. Co zapewne zaskoczy wielu, odzież reklamowa, to także gadżety promocyjne, czyli wszelkie pendrivy, kubki, smycze oraz długopisy. Odzież tego typu różni się od tej dystrybuowanej w sklepach kilka czynnikami.

Przede wszystkim, jest odpowiednia do znakowania, posiada kieszonki ułatwiające dotarcie maszynom do nanoszenia logotypów. Posiada też zazwyczaj dyskretne logo na mankiecie koszuli, delikatny nadruk na piersi czy też na przykład widoczne logo na plecach koszulki reklamowej. Produkowana jest ponadto w znacznych ilościach i na kilka sezonów.

Marketing

Odzież tego typu to potężne narzędzie reklamowe dla każdej firmy. Wiele dużych instytucji i przedsiębiorstw uznaje za punkt honoru, posiadanie odzieży z własnym logo. Noszenie takich ubrań nie tylko pozwala na zwiększenie szansy, kontaktu z potencjalnym klientem, ale też zwiększa lojalność noszącego wobec firmy.

Odzież może też stanowić element planu marketingowego i być metodą, która pozwoli nam na dbanie o dobre relację z klientami. Dlatego właśnie przedstawiciele handlowi wręczają klientom tego typu upominki, aby wywoływać dobre skojarzenie z daną firmą.